cookies

söndag 1 april 2007

Ännu en vårfin tunika


Det är bara knäppningen kvar nu. Men jag måste gå ut i solen istället för att sticka. Kanske (eller troligen) tar jag med mig grejerna ut och avslutar detta projekt. Funderar på att göra en till i en större storlek till min minsting. I färgerna orange, grön och röd? Jag gillar grönt och tycker att orange är en fräsch färg till barn. Knalliga färger ska det helst vara. Knallgult är också nåt jag vill prova för det har jag nästan inget av.

Jag har på måfå stickat denna tunika och försökt få till en stl 86. Jag provade den på min 2-åring och den var lite liten till henne men det var ju bra för hon är en 92-98. Så det verkar bli ganska rätt i stl.

Efter påsk ska vi ha syjunta igen och då dyker det förhoppningsvis upp nåt annat än stickade tunikor på bloggen.

Nu...ut i solen...

Inga kommentarer: