cookies

onsdag 25 april 2007

Jeansklänningens nya ägare

Fick ett mail av min syster. Hennes ena dotter har bränt sig på fingrarna (2:gradens brännskada) och var jätteledsen (mamman också). Eftersom jag själv bränt mig en gång i tiden (3:e graden) så vet jag lite vad det vill säga. Jag känner med den lilla och med syrran som blir så orolig. Som tröst ska hon, dottern alltså;-), få klänningen. Den är passande nog gjord av hennes egna pappas jeans. Tröstar kanske lite i alla fall mitt i allt elände.

En liten varning till alla baserad på erfarenhet och i all välmening: Flickan brände sig på en hallogenlampa - kanske läge att se över var man har såna lampor så små bebis/barnfingrar inte kan nå...ska genast själv kolla...
Jag brände mig på nåt så dumt som ett elelement i badrummet. Svimmade och blev liggande mot (inte alkoholpåverkad - bara sjuk i feber). Aj aj aj. Elementen blir jättevarma och "Får ej övertäckas" ;-)
Vem som helst kan bränna sig på såna om man har lite otur och man behöver inte vara mot många sekunder förrän skadan är skedd. Sitter oftast i sån höjd där små händer grabbar tag i dem. I mitt hus kommer inte ett enda elelement in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! ;)

/T

Livilla sa...

hej!

ett enkelt och otroligt effektivt knep mot brännskador: TANDKRÄM!

tryck ut en klick omedelbart när olycka varit framme - omedelbar svalka!

det har aldrig blivit nån blåsa när jag gjort detta.

hälsningar Tanja