cookies

söndag 29 april 2007

Att se ut


Idag har jag sytt några knapphål och knappar i en klänning. Har många kvar i andra klänningar. Jag tycker att det är så svårt att få dem lika stora. Knapphålspressarfoten är ju inte lättare att använda. Jag gör väl fel...
Lade undan klänningarna till ett annat tillfälle när inspirationen faller på.

Istället sydde jag haklapp nr 2 med lite förändringar. En ficka på och lite kortare så att den inte slår i stolsbygeln. Den ser ju för lustig ut i modellen men funkar jättebra. Har redan hunnit prova den vid lunch.

Nu sover den stora tjejen så jag ska gå ut och putsa fönster utvändigt. Har redan gjort dem invändigt. Det behövdes. Har inte gjorts på 1,5 år. Hmpf - det finns ju annat i livet än att putsa fönster men kul när det är gjort och man ser ut.

Inga kommentarer: