cookies

lördag 10 mars 2007

Haklapp


Har testat att sy en haklapp. Den blev lite sned men vad gör det. Jag lade i en styvare lina längst upp i fickan för att den ska stå ut och samla upp mat lättare. Tror inte att det gjorde nån större skillnad eftersom fickan är ganska liten. Jag sydde först dit linan med snedslå på fickan. Sen sydda jag snedslå runt om samtidigt som jag sydde fast fickan. Det var därför den blev sned. Fickan alltså. Nästa gång syr jag fast fickan innan jag syr snedslån runt om. Jag sydde fast ett märke över sömmen där kardborren är fastsydd i nacken. Mest för jag tyckte det var snyggare med märket än att se en trist söm.
Tyget är mörkblå och vit vaxduk som jag köpt...(var?) ...på Myrorna för 5 kr.
Det finns mer av det.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Var har du detta härliga tyg ifrån? Visst är det vaxduk? Snygg form på haklappen!
Ser nu ikväll att jag missat lägga din blogg i listan på min blogg. Trodde jag hade gjort det för länge sen!!

Klockarbarn sa...

Jag hittade några bitar, klippta som bordstabletter, på Myrorna. Visst är det vaxduk men jag har inte nån aning om vart den har sålts i obrukat skick så att säga. Jag har 5 bitar kvar.