cookies

torsdag 1 mars 2007

En lååång dag...

Jag älskar mina barn. Idag är en sån dag som jag älskar dem med lite mindre intensitet. Ni som är eller varit småbarnsföräldrar vet nog vad jag menar.

Den lilla bebisen tycker på senare tid att det är en dum idé att sova på nätterna. Den stora tycker att middagsluren helt plötsligt är en idiotisk grej (varav hon vid 3-tiden i eftermiddag kommer yra omkring och vara heldryg och skittrött). Hon leker hellre än sover och är allmänt bråkig. Vägrar potta och vägrar blöja. Vad gör man? Ja, man torkar kiss till förbannelse. Nämnde jag att hon också vägrar mat och kläder.

För mig innebär detta - tröööööött, trött och ännu tröttare. Men man får se det från den ljusa sidan. Man slipper tvätta kladdiga kläder, mat- och blöjkontot blir lite mindre. Alltid nåt. De är ju ändå små änglar....de små liven.

Inga kommentarer: