cookies

tisdag 13 februari 2007

Tyg, tyg och mera tyg



Jag har samlat på mig en hel liten (eller-öhh-stor) hög med tyger från secondhand. Mest 70-talstyger. Men igår ville jag gå till en tygaffär här i stan. Jag hittade en som inte såg mycket ut för världen men där fanns nog mest om jag jämför med andra (mer moderna) tygaffärer. Det var en gammal man som stod i affären och mkt av tygerna kändes lika gamla men det fanns också en hel del nytt. Priserna var i alla fall mkt trevliga så jag handlade 3 olika sorters plysch/velour, 3 olika färger muddväv och 10 m snedslå. Så nu har jag ännu mer tyger. Hjälp vad ska jag göra med allt...(undrar även min man).


En del som jag köper har jag sålt vidare på Tradera för allt kan man ju inte spara. Det inser t om jag.


Postar lite bilder på färdiga projekt som blev klara innan bloggen gjordes. Här har jag tagit befintliga kläder och bara klippt efter dem. Det går snabb och blir ganska bra. Man behöver inte alltid vara så noga. Det blir bra i alla fall.

Inga kommentarer: