cookies

fredag 16 februari 2007

Allt blir för stort...

Va sjutton!
Allt jag syr verkar bli för stort i alla fall till 2-åringen. Nu har jag knåpat med en klänning och den blir för stor den med. Vad är det med storlekarna egentligen. När jag köper kläder till henne så går jag på stl 92 eller 98. Nu har jag sytt stl 92 i byxor och i klänning och hjälp vad stort det blir. Mönstrena är från 70-talet men ungarna då var väl inte större eller var kläderna rymligare då kanske???

Jag borde väl lära mig av misstagen (som jag har sagt till en annan person att man gör;-)) och mäta mönsterdelarna innan jag klipper ut och syr. Men det är ju så tråkigt. Jag vill ju bara komma igång och blir det för stort så får väl nån annan det då.

Denna jätteklänning visar jag inte ännu för jag har inte bestämt mig än om den ska bli till nån kusin eller inte. Den är inte riktigt klar än heller för den delen. Det saknas en fåll nertill och knapphål/knappar. Hur gör man det kan man undra - knapphål alltså.

1 kommentar:

Gekko sa...

Hej!

Fina grejer du gör!
Jag har samma problem, allt blir för stort.. Men för mig hänger det nog ihop med att jag är rädd att det skall bli för litet. Ve och fasa för att sy något som inte kan användas, hehe!

Hittade din blogg via din kommentar hos KnåpModern.